کد خبر: ۱۳۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

به گزارش همشهری آنلاین، پیروز حناچی در مراسم بهره‌برداری از پروژه کانال شماره یک بزرگراه آزادگان، در عین اینکه هدایت نشدن آب‌های سطحی را زمینه‌ساز بروز حوادث دانست، هدایت و استفاده درست از آب‌های سطحی را موجب طراوات شهر توصیف کرد و گفت: در برخی مسیرها باید کاری کرد که آب‌های سطحی برای گذران اوقات فراغت و بهبود زندگی مردم به شهر برگردد؛ به عنوان نمونه در مسیر آب از اوین تا پارک گفتگو می‌توان این کار را انجام داد.

وی به اهمیت جمع‌آوری آب‌های سطحی با توجه به در پیش بودن فصل بارش اشاره کرد و گفت: باید در مواجهه با سیل‌های دوره‌ای ۲۵ ساله و ۵۰ ساله تهران آمادگی داشته باشیم.

شهردار تهران با بیان خاطره‌ای از سیل سال ۱۳۴۰ تهران، گفت: در این سیل، رودخانه‌های تهران طغیان کردند و آب تمام سطح شهر را گرفت. خردسال بودم و به یاد دارم که خیابان حبیب‌الله که رودخانه بود، طغیان کرد و خانه‌های اطراف را سیل برد و بعد از آن سیل بود که شبکه آب طراحی شد تا آب‌های سطحی به سه مسیر هدایت شوند.

پروژه کانال شماره یک بزرگراه آزادگان که امروز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه به بهره‌برداری رسید، شامل ۲۳۷۵ متر از شبکه مدیریت سیلاب تهران می‌شود که از تقاطع بزرگراه آزادگان عبور می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شهر، صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در بهره‌برداری از پروژه کانال شماره یک بزرگراه آزادگان، گفت: این پروژه فاز اول یک پروژه سه گانه است که برای شهرداری تهران ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است که به جهت اهمیت این موضوع برای شورای شهر تهران و شهرداری، این مبلغ تامین شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار